Direktlänk till inlägg 1 januari 2020

Dags att börja blogga

Av suntfornuft - 1 januari 2020 20:04

Nytt år och dags att prova på att blogga.

Jag tycker att Sverige är ett fantastiskt land på många sätt och skulle inte vilja bo i något annat land.

Meeen det finns en del saker som kan förbättras enligt mig.

Hoppas bara att jag inte verkar alltför bitter för det är jag verkligen inte.

Lite oroad blir jag när det står i medierna att en miljon svenskar äter "lyckopiller", det måste vara en väckarklocka om något.

Tyvärr tror jag att en hel del av problemen som finns beror på att s.k sunt förnuft verkar vara en bristvara idag likväl som bristen på självinsikt och konsekvenser av de val man gör.

Man kan tycka att samhället (de styrande) borde lösa alla problem och jag kan hålla med om att det finns mycket de borde göra bättre.

Men det enklaste är att börja med det man kan gör själv, för den enda person man kan förändra är sig själv och om tillräckligt många lyckas med det är vi på god väg mot ett bättre samhälle.


Jag har inte rätt i allt jag tycker men jag hoppas på konstruktiv feedback som jag kan lära mig någonting av.

Ha en bra kväll.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av suntfornuft - 5 juli 2020 15:04

Politiken idag verkar vara fokuserad på att hitta fel hos "den andra sidan" eller hitta något sätt att skylla ifrån sig när någon ifrågasätter ett taget beslut. Alternativt försöker man bara ducka för obekväma frågor genom att prata om något annat.at...

Av suntfornuft - 3 januari 2020 19:59

Varför mår då så många så dåligt idag? Trots att de flesta har det ganska bra, även om pengarna inte räcker till allt man vill. Problemet tror jag ligger i att det är alldeles för lätt att jämföra sig med andra och då gärna leta efter sådant som ...

Av suntfornuft - 2 januari 2020 15:50

Nu läser man att kostnaderna för inhyrning av i första hand vårdpersonal ökar. Detta med inhyrning är fortfarande populärt och argumenten för det är ganska ofta att det är billigare. Nu behöver man ingen miniräknare för att förstå att det kostar ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards